Zpět na seznam aktualit

Estonsko 25.7. - 1.8.2018

O víkendu 28.-29.7. se v estonském městě Valga konala rekonstrukce bitvy v původním místě bojů z druhé světové války. Celé akce jsme se zúčastnili pod vedením KVH Schwarzwald a pojali jsme ji zároveň jako sedmidenní poznávací „dovolenou“.

Přidali se také jednotlivci z klubů KVH Ostwind, KVH Zlín a KVH Sturmtruppen. Hned v úvodu bych chtěl jmenovitě poděkovat Jürgenovi a Adamovi z KVH Schwarzwald za naplánování i organizaci celého zájezdu a hlavně za to, že nás vzali sebou J. A samozřejmě Kateřině a Zuzaně taktéž z KVH Schwarzwald, kterým patří velký dík za zajištění našeho stravování.

Teď již k samotné cestě. Za náš klub se akce účastnilo 5 členů a externí fotograf (Martin Procházka, jemuž je také třeba poděkovat za zdokumentování naší cesty). Jeli jsme dvěma auty, přičemž jedno obsadil náš klub a druhé ostatní. Z Ostravy, kde začínala naše společná cesta, jsme vyrazili ve středu 25.7. v ranních hodinách. Čekala nás náročná 12 hodinová cesta přes celé Polsko do litevského Kaunasu, kde jsme první den přenocovali. Toto jsme zvládli bez větších problémů s výjimkou závěrečného úseku cesty Polskem. Zde jeden nejmenovaný druhý řidič (jenž nakonec vůbec neřídil a byl to Ešus J) propadl trudomyslnosti a zároveň se také začal obávat všudypřítomných much a čápů, tak jsme ho raději vyměnili na krátkou dobu s druhým autem za jiného pasažéra. Nakonec jsme v pořádku dorazili do Kaunasu, kde v kempu proběhlo první společné koupání v příjemně teplém jezeře a po krátkém rozhovoru jsme se odebrali spát.

Druhý den jsme přejeli do lotyšské Rigy, navštívili místní vojenské muzeum a prošli si historický střed města. Zde byl také první společný oběd. Zjistili jsme že někteří účastníci mají problém objednat si v zahraničí jídlo a nejenom to. Jeden nejmenovaný (Sigfried) si nezvládl objednat ani velké pivo a jako jediný dostal malé. Odsud jsme vyrazili do nedalekého kempu v blízkosti estonských hranic. Zde jsme také poprvé zakusili Baltské moře, které při teplotě vzduchu kolem 30 stupňů mělo o mnoho méně, avšak po drobném hecování jsem i já jako poslední odolávající vlezl do moře a vykoupal se.

Třetího dne jsme se přesunuli do estonského Pärnu, kde jsme si prohlédli velice zajímavou soukromou sbírku militarií s tématikou Waffen SS a estonské legie bojující na straně třetí říše. Odsud už jsme vyrazili do Valgy, kde jsme se zaregistrovali a ubytovali. Následující den proběhl průvod městem a ukázka, v které jsme představovali příslušníky 20. granátnické divize SS (1. estonská). Večer jsme si ještě poslechli koncert místní kapely, která hrála estonské vojenské písně z druhé světové války.

V neděli nás čekala cesta přes celé Estonsko do Narvy, kde jsme navštívili „Modré výšiny“, na nichž proběhla největší bitva v estonském sektoru a samozřejmě hrad v Narvě. Ve večerních hodinách jsme se přesunuli do kempu směrem k Tallinnu. Zde jsme, vybaveni dobovými koupacími úbory, provedli společné focení v moři, které ani v létě nemá ve Finském zálivu zrovna ideální teplotu. Celé tělo do vody ponořili jen skuteční otužilci. Já například hned po vstupu do vody dostal křeče do nohou.

Pondělí jsme věnovali prohlídce Tallinnu, hlavního města Estonska a závěrečnému večírku na zdejší „bezdomovecké“ pláži.

V úterý jsme si ještě prohlédli místní námořní muzeum a vyrazili domů do Čech, kam jsme v pořádku dorazili ve středu v dopoledních hodinách.

Jednalo se o skutečně vydařenou akci. Přivezli jsme si spoustu zážitků a nových přezdívek - Kaučuk, Korega Icik, … 😊

Adam „Sysel“ „Fomuleee“ Hájek

Přejít do fotogalerie

Máte dotaz nebo zájem o spolupráci?